Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011

Χωρίς Ταξί η χώρα σήμερα


24ωρη πανελλαδική απεργία από τις 5 το πρωί της Τετάρτης αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες ταξί, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Το διοικητικό συμβούλιο των αυτοκινητιστών Ταξί συνεδρίασε την Τρίτη μετά και τις ανακοινώσεις του κ. Ραγκούση για την απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Στο μεταξύ αντιδράσεις υπάρχουν και στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ. Η Τόνια Αντωνίου και ο Νίκος Σαλαγιάννης με ερώτησή τους στο Γιάννη Ραγκούση που κατατέθηκε το απόγευμα της Τρίτης στη Βουλή  ρωτούν γιατί άλλαξε η απόφαση του Δημήτρη Ρέππα που όπως λένε διαμόρφωνε ένα πλαίσιο  ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος για όλους  τους ιδιοκτήτες ταξί.

Αναφέρουν μάλιστα ότι το προεδρικό διάταγμα Ρέππα ήταν συμφωνημένη απόφαση μεταξύ των υπουργών Μεταφορών και Οικονομικών και εξασφάλιζε την συναίνεση των επαγγελματιών του κλάδου και αναρωτιούνται πως άλλαξε μια κυβερνητική απόφαση.

Τι προβλέπει η απελευθέρωση του επαγγέλματος για τα ΤΑΞΙ

Συγκεκριμένα, ο κ. Ραγκούσης εξήγγειλε την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν θα υπογράψει το προεδρικό διάταγμα που είχε ετοιμάσει ο προκάτοχός του, Δημήτρης Ρέππας, καθώς όπως τόνισε δεν προέκυπτε η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου το επάγγελμα εξακολουθούσε να είναι κλειστό.

Το παράβολο, που θα πληρώνει ο ενδιαφερόμενος, δεν έχει ακόμα καθοριστεί -θα ανακοινωθεί σε περίπου ένα τρίμηνο- αλλά, όπως άφησε να εννοηθεί ο κ. Ραγκούσης, θα είναι εξαιρετικά χαμηλό, ενώ το επόμενο διάστημα θα καθοριστούν και οι περιορισμοί για τη χορήγηση άδειας ταξί, όπως π.χ. το λευκό ποινικό μητρώο.

Χαμένοι είναι, όσοι έχουν αγοράσει ήδη άδειες ταξί, πληρώνοντας έως και 200.000 ευρώ και τώρα βλέπουν να χάνονται τα χρήματά τους. Ερωτηθείς για το θέμα, ο υπουργός απάντησε, πως αυτές είναι στρεβλώσεις, που δημιουργούνται στην αγορά, που δεν μπορούν να εμποδίσουν την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι είναι έξω από τις προθέσεις του υπουργείου να ορίζει τον αριθμό των ταξί που θα κυκλοφορούν σε μία περιοχή, αφού, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, η αγορά με αυτορρύθμιση θα κρίνει πόσα ταξί αντέχει η κάθε περιοχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: